پیچ و مهره ال

Wiki Article

پیچ لگ: این نوع پیچ‌ها قسمتی از اتصالات هستند که بر روی آنها شیارها قرار می‌گیرد و می‌توانند شکل‌ها و زوایای مختلفی را داشته باشند. تفاوت در شکل کلگی این پیچ‌ها می‌تواند میزان نیروی مورد نیاز برای باز و بسته کردن آنها را تغییر دهد. به عنوان مثال، پیچ‌های با شیار درایو به شکل چهارسو معمولاً نیاز به درایورهای فیلیپس دارند و برای باز و بسته کردن آنها از نیروی بیشتری نیاز است.

این نوع پیچ‌ها عمدتاً برای اتصال سرویس خواب در زیر کار استفاده می‌شوند، زیرا این پیچ‌ها برای اتصال در محیط‌های باز و مستعد به برخورد با اشیاء مختلف استفاده می‌شوند.

برای متصل کردن اجزای مختلف یک قطعه به همدیگر می‌توان از این نوع پیچ استفاده کرد. پیچ‌های آلن به دلیل جنس بسیار با کیفیت خود از مقاومت بالای برخوردار هستند و به عنوان محکم‌ترین و با استحکام‌ترین نوع پیچ در میان گونه‌های مختلف شناخته می‌شوند.

از این پیچ‌ها برای اتصال قطعات سنگین استفاده می‌شود، زیرا با کلگی شش‌گوشه و شیارهای مناسب، توانایی تحمل فشار و وزن بیشتری را دارند و اتصالات محکمی را فراهم می‌کنند.

بخش بالای این پیچ شبیه پیچ سر گرد بوده اما ارتفاع آن کمتر بوده و قسمت پایینی آن سطح تماس کوچکتری دارد. تنها تفاوت این پیچ با پیچ سر گرد این است که در ناحیه مرکزی صاف و تخت است.

اگر از مهره‌های چهارگوش برای اتصال استفاده شود این نوع اتصالات مقاومت بسیار بالایی خواهند پیچ و مهره جعبه فرمان پژو داشت.

این نوع پیچ‌ها، همانند پیچ‌های چهارسو، می‌توانند گشتاور زیادی را تحمل کنند و به دلیل شکل خاص درایو، امکان انتقال گشتاور بیشتری را فراهم می‌کنند. به علاوه، استفاده از شیار درایو به صورت ستاره باعث کاهش خطر لغزش درایور و افزایش کارایی و دقت در استفاده می‌شود.

در صورتی که تمایل به خرید اینترنتی دارید، کافی است محصولات موجود در پیچ استور را با یکدیگر مقایسه نموده و باتوجه به نیاز، شرایط آّب و هوایی و میزان استقامت هر کدام از این موارد انتخاب ایده آل داشته باشید. امکان مقایسه قیمت و ویژگی های مهم مقدور است.

قطر و اندازه مهره: مهره‌ها در اندازه‌ها و ابعاد مختلفی موجودند که بستگی به نوع پیچ و اتصال مورد نظر دارد.

نوع عملیات حرارتی: پیچ و مهره ها ممکن است تحت عملیات حرارتی قرار گیرند تا مقاومت آنها افزایش یابد.

پیچ شش گوش: کلگی این نوع پیچ‌ها به صورت شش گوش است و با پیچ‌هایی که شیارهای آن به صورت شش گوش است، کاملاً متفاوت است. شیارهای بر روی این پیچ‌ها می‌توانند به صورت تک خط یا دو خط باشند.

از این قطعات کاربردی با نام اتصالات پیچی یا اتصالات پیچ و مهره ای نیز استفاده می شود.

نوع ۲: فولاد مارتنزیتی با کربن کم (در سال ۱۹۹۱ از استاندارد خارج شد).

نحوه باز و بسته کردن پیچ‌ها و مهره‌ها با تنوع بسیار بالا

Report this wiki page